Ikebana in English 英語でイケバナ

Nice guests from Atlanta at Hiroshima Class: October 2014

In February 2014 I receved an email from a lady saying that she would visit Japan with her mother and two daughters in October, and said that all of four would like to take my class in Hiroshima. I was not sure if it realized since it would be eight months later.
Eight months were good though. We could exchange several mails and even photos. I learned that they are from Atlanta Georgia in US, and she wanted to show her 86-year-old mother and two daughters true Japan. I was touched by her warm heart. I started to feel like I had been knowing her for a long time by the time they appeared.
Finally we met last Thursday. They are really wonderful families. I am sure they enjoyed ikebana very much. They hurried to the sightseeing bus after the lesson. I hope all of them enjoyed every minute in Japan.
2014年2月、1通のメイルを受け取りました。10月に86歳の母親と、娘2人を連れて日本旅行に来たいという女性からでした。広島では4人とも、いけばなレッスンを経験したいとありました。まだ8か月も先のことですので半信半疑でした。
でも8か月の間に、メイルや写真を交換することができました。アメリカ、ジョージア州アトランタにお住まいで、温かいファミリーだとわかりました。 実際にお会いするまでに、私は長年の知り合いのような気分になっていました。
やっと、先週、本当にお会いしました。素晴らしいご家族でした。 いけばなを楽しまれ、終わられると観光バスに急がれました。日本を十分に楽しんで帰国されることを念じています。


skDSCF1773b2.jpg


skDSCF1752b.jpg


skDSCF1757b.jpgskDSCF1785b.jpg



skDSCF1754b.jpg  skDSCF1780b.jpg


skDSCF1765b.jpg  skDSCF1765c.jpg


skDSCF1762b.jpg skDSCF1763b.jpg





スポンサーサイト
  1. 2014/10/12(日) 23:29:45|
  2. Ikebana Class|
  3. trackback:0|
  4. comments:0

Comments

管理者にだけ表示を許可する

Trackbacks

トラックバックURLはこちら
http://eisuzu.blog.fc2.com/tb.php/43-a2b8f44b