Ikebana in English 英語でイケバナ

New published book 新刊書

The second book for me was published last week. The title is 'Anthology of aesthetic theory in classical literature--the Orient version'. I am in charge of Ikebana. I picked and gave an explanation upon a literarure from 17th century which the spirit of ikebana is shown very well. I am happy to see my name listed in the book among great scholars in various fields respectively.

私にとって2冊目の出版物となる本が先週刊行されました。『芸術理論古典文献アンソロジー』(冬幻舎)。
私はいけばな担当です。江戸期に書かれたいけばな精神がよく出ている文献を取り上げ、解説しました。いけばなに流れる「相手をいかす」というやさしい精神が多くの方に正しく理解されるように念じながら書きました。 著者リストの中に、各分野で著名な学者先生方に並んだ私の名前を見つけ、恥ずかしいような、嬉しいような。。。(*^_^*)  皆さま、どうぞ、ご高覧くださいませ。

0anthology.jpg
スポンサーサイト
  1. 2014/06/30(月) 14:31:12|
  2. Activities|
  3. trackback:0|
  4. comments:0

Comments

管理者にだけ表示を許可する

Trackbacks

トラックバックURLはこちら
http://eisuzu.blog.fc2.com/tb.php/33-1fd35551