Ikebana in English 英語でイケバナ

Washington D.C.

This is a photo from the airplane right before our landing at Washington D.C. After the long flight I saw the river Potomac and then I could recognize Washington Monument, Lincoln Memorial and White House. I was moved and took many photos.
ワシントンD.C. 着陸寸前の写真です。長い、長いフライトの後、ポトマック川が見えてきて、続いてワシントン記念塔、リンカーン記念館、ホワイトハウスを見つけると、感動! 思わず写真のシャッターを何枚も切りました。


20160816Wshntns.jpg

This is my first visit to the capital of America. I have been enjoyoing sightseeing alone while my husband is busy in his activity at the hotel.   I feel like I found the new aspect of the United States.
アメリカの首都に来るのは初めてです。夫がホテルで仕事に忙しい間、私はのんびりと好きに観光して回っています。 アメリカの素顔を見ている気がします。

The security guard for the White House is very close and sharp. .
ホワイトハウスの警戒は厳重です。
seDSC06131b.jpg


The Washington momument, Cherry trees by the Potomac and the Lincoln Memorial. I was one of the crowd.
ワシントン記念塔、ポトマック川辺の桜並木、リンカーン記念館。私もこの群衆の中の一人でした。
seDSC06285b.jpg

seDSC06188b.jpg

seDSC06250b.jpg


I visited the most museums at the National Mall.
モールにある美術館も大半を覗いてきました。
seDSC06361b.jpg

seDSC06290b.jpg



I was able to enjoy shopping at the Union Station. ユニオン駅では買い物も楽しめました。
seDSC06317b.jpg


I found some squirrels on the way to the capital!
国会議事堂に行く道々でリスを何匹も見ました。
seDSC06341b.jpg


seDSC06334b_20160820180840229.jpg


I visited the Arlington Cemetery. I expressed my respect to the all of war victims, the Kennedy Family and the family of Robert E. Lee who was familiar to me through the novel ' Gone with the wind'.
アーリントン墓地に行き、すべての戦没者、ケネディー一家、それにリー一家に祈りを捧げてきました。リー将軍は若いころ読んだ「風と共に去りぬ」以来、アメリカ歴史で私には気になる存在でした。
seDSC06434b.jpg

seDSC06428b.jpg



Our trip continues more.....
まだ先の長い旅行です。。。



スポンサーサイト
  1. 2016/08/20(土) 18:30:50|
  2. 雑記|
  3. trackback:0|
  4. comments:0

Comments

管理者にだけ表示を許可する

Trackbacks

トラックバックURLはこちら
http://eisuzu.blog.fc2.com/tb.php/157-d520f459