Ikebana in English 英語でイケバナ

Old friends from Australia

We had a wonderful couple visiting us from Melbourne at the end of October 2015. It was marvelous one week. He worked for Ford and they came to Hiroshima with their families for the first time when Mazda of which the head office is in Hiroshima and Ford became close around 1985. They went back and forth, and totally lived here in Hiroshima around 7-8 years. She had been my students from my early ikebana instructor days. It was our first seeing since I held an exhibition and gave a lecture in Melbourne in 2008. Although years have passed since then, we confirmed that our friendship and our warm thoughts each other have not changd at all. She is still enjoying ikebana there in Melbourne, I found. I rearized again we are connected through the ikebana activities! Thanks to ikebana:)
2015年10月末、メルボルンから素晴らしいご夫妻の訪問を受けました。夢のような一週間でした。ご主人はフォードに勤めていらして、本社が広島にあるマツダとフォードが緊密な関係になった頃の1985年に、ご家族とともに初めて広島に来られました。行ったり来たりして、合計7-8年広島に住まわれました。奥様は私の新米インストラクター時代からの生徒さんです。今回は、2008年に私がメルボルンで花展と講演をしたときお会いして以来、初めてです。時は経っていますが、私たちの友情や温かい思いやりはちっとも変っていないことがわかりました。彼女は、まだメルボルンでいけばなをされているそうです。私たちはいけばなで繋がっていると再認識したことです。いけばなに感謝!

One day, we went to Sandanko gorge togethere. 一日は三段峡にご一緒しました。

sEsblDSCF73722.jpg 

esEblDSCF73422.jpg sEblDSCF73592.jpg


sEsDSCF73642.jpg  sEsblDSCF73682.jpg
スポンサーサイト
  1. 2015/11/18(水) 18:42:49|
  2. Activities|
  3. trackback:0|
  4. comments:0

Comments

管理者にだけ表示を許可する

Trackbacks

トラックバックURLはこちら
http://eisuzu.blog.fc2.com/tb.php/105-4c5121cd